Suriyeliler devletten para alıyor mu? Suriyelilere maaş veriliyor mu?

23-02-2017 10:02 143545
Sosyal medyada dolaşan Suriyelilere maaş verildiği TOKİ’den ev verildiği gibi iddialar Gazeteci Yazar ve Milletvekili Şamil Tayyar'a soruldu.
Suriyeliler devletten para alıyor mu? Suriyelilere maaş veriliyor mu?

Gazeteci Yazar ve Milletvekili Şamil Tayyar'a Suriyelilerle Beyaz TV’de katıldığı programda Suriyelilere verildiği iddia edilen 1279 TL maaş, TOKİ’den ev verildiği iddialarını yanıtladı.

Şamil Tayyar bu iftiralar hakkında şunları anlattı:

“Bunu iddia edenlere namussuz şerefsiz haysiyetsiz desinler çünkü böyle bir iftirayı atanlar her türlü hakareti hak ediyorlar. En çok Suriyelinin yaşadığı Gaziantep’te şu anda yapılan uygulama sadece ve sadece kampta yaşayan Suriyeliler için ayda 100 TL’dir. Bu ödeme ise nakit olarak verilmiyor Kızılay karta yükleniyor. Aile bu 100 liralık kartla kamp içerisinde bulunan marketten alışveriş yapıyor. Bunun haricinde hiçbir yerde hiçbir Suriyeliye herhangi bir ödeme yapılmamaktadır.

Ayda sadece 100 TL, o da sadece kampta yaşayanlara. Bunun dışında kampların dışında yaşayan Suriyelilerden ailesinde yaşlı hasta çalışamayan olan ailelere kamptaki gibi ayda 100 TL ödenmesi şeklinde bir öneri var ama henüz kabul edilmiş bir öneri değil.

Suriyelilere TOKİ’den ev veriliyormuş. Bunu söyleyen insanda beyin aramayın. Suriyelilere verdiğimiz tek şey kamplardaki Kızılay çadırları. Bunun haricinde bir ev, bina, daire ya da başka bir yapı verildiğini iddia edenler algı yönetimi yapmaktan ahlaksızlıktan başka bir şey yapmıyorlardır.”

SURİYELİ ÖĞRENCİLER ÜNİVERSİTELERE ALINIYOR MU?

Mimarlık, mühendislik gibi bölümleri okuyan öğrenciler ve bu öğrencilerin İngilizce ve Türkçe bilmeleri gerektiği için ve bizim üniversitelerimizde yeterlilik sınavlarını geçerek okullara giren Suriyeli öğrenci sayısı geçen yıl 240 kişi olarak gerçekleşti. Ülke olarak yabancı ülkeler ile öğrenci değişiminde her yıl okullarımıza aldığımız öğrenci sayısı 10 binin üzerindedir. Her milletten öğrencinin olduğu bu rakamın içerisinde 240 Suriyeli öğrencinin konuşuluyor olması tamamen provakatif amaçlıdır.

Gelen sorular arasında "ben Halk Bankasından 3bin lira çeken bir suriyeli gördüm" veya başka sorularda farklı miktarlarda para çeken Suriyeli gördüğünü iddia edenler oldu. Bu sorulara cevaben şu bilgiler verildi:

"Yahu kardeşim 'Suriyeli' derken ne kastedildiğini iyice bir değerlendirmek lazım. Bütün Suriyeliler buraya 5 parasız gelmedi ki. Bunların içinde daha önce Türkiye ile ticaret yapmış olan var, banklalarda hesapları var, yanlarında para getirmişler geçici belgeleri ile devlet bankalarından hesap açabiliyorlar bu imkanı sağladık. Adam kendi parasını çekiyorsa bunu devlet veriyor diyemezsiniz ki!. Ayrıca Avrupa'da veya başka ülkelerde yakınları olanlar var oralardan gönderilen paraları yine devletimizin bankalarından alma imkanları var. Bununla birlikte Türkiye'de çalışma imkanı olan suriyeliler var. Adam gidip çalıştığı iş karşılığında maaşını çekiyordur. Bankamatikten her para çeken Suriyeliyi siz devlettan maaş alıyor diye nitelendiremezsiniz. Tekraren söylüyorum devletin Suriyelilere 1200-1300 lira gibi rakamlarda maaş verdiği gibi bir uygulama kesinlikle yok. Devlet Suriyelilere maaş vermiyor. Kim söyliyorsa haysiyetsizdir, şerefsizdir, ahlaksızdır.

Son olarak Unicef'in de destek vereceği Kızılay ile ortak yapılacak olan Yetim ve dul vasfındaki Suriyelilere aylık 100 lira verilmesi konusunu gündemimize aldık. Ama hanüz netleşmiş değildir.

 

 


HABER YORUMLARI

  1. user
    Erkan 30-11-2017 03:28

    Ayın son günleri halk bank ziraat bankası postaneye gidin bir bakın bizden fazla para alıyorlar

  2. user
    Emre 23-11-2017 10:45

    Suriyeliye aylık 1300 tl ödeme yapılıp yıllık en az 80 kg kömür yardımı yapılıyor aksini iddia eden en haysiyetsız namussuz varlıktır.

  3. user
    Sevilay 09-10-2017 05:21

    zerre umurunlarında degıl savaş gayet rahat gezıyolar her ay hanımlar cekıyo parayı pttden bızım fakırımızde 40 tl sartlı nakıt parasını almak ıcın onca kışı belklıyo kadınncagız hungurhungur aglıyodu ne farkı var aksam altı olduğunda calın kapıları bakın bakalım savastankaçmış gıbı bı hallerı varmı hastaneler onların prımı odemeyınce doktor yüzüne bakmıyor surıyelı on planda yok bı sey ınsan once kendı ınsanı nı sahıp cıkcak canım cıkıyo cocugum okurken okul bedava degıl ortaokul 8 ıstenilen6 kıtap 200 lıra kaynak kıtap bunca ıssız var uckurus ıssızlık maaşı kımn nasıl gecınsın kafasınamı sıkıcak ınsanlar bal gıbı fırtst ladyler parayı 100 lıra degıl ondan sepet ellerınde ptt kartla lcw magazanlarındalar ben oglene kadar uyumadım hıc ben calıscam o yıcek bız sukretcez kanaat etcez o hergun sucuk kebab yıcek adamlar rahat saygısızlar her sabah ogrencılere yıcekmıs gıbı bakıyolar hıc savunmayın kadınlar çocuklar tamamda bır mılletın erkeklerı savaştan kaçmaz adam salakmı bak sosyete gıbı gezıyo kamplarda kalnlara lafım yok bence onlardada bı ayrım yapılıyo nüfus daırelerı sosyal yardım bursa fıkır fıkır surıyelı hanım dolu valla hepsı paranın pesınde

  4. user
    Murat 06-10-2017 08:13

    Almıyorlar canım ne alakası var montajdır o montaj

  5. user
    Mehmet 14-09-2017 06:45

    Bal gibi alıyorlar ayriyeten de çalışyorlar bizim komşumuz adamın arabası var benim yok

  6. user
    Xxx 13-07-2017 10:14

    sanayide calisiyorum burda suriyeli bir adam var kendi aglziyla 600 lira aldigini soyledi her ay kimi kandiriyosunuz amk o paralaribbu ulkenin yavrularinq yatirim yapsalar ulke suan bambaska yerdeydi okuyoruz yillar boyu mezun oluyorum 2000 lir maas elin suriyelisi gelsin oturdugu yerden 600 lira maas oh ne ala

  7. user
    MURAT KÖMÜR 05-07-2017 20:04

    SABAH ÇORBASI ,ÖĞLE KOVALARLA YEMEĞİ,BUNU ŞAMİL BEYİN BELEDİYESİ VERİYO.BUNLAR KADIN ,YAŞLI ,ÇOCUK DEĞİL .YARINDAN ÇOĞU GENÇ.BUNLAR TOPLANIP EĞİTİLİP SURİYEYE GÖNDERLEMEZ Mİ?BEYFENDİLER.HAZIRA DAĞ DAYANMAZ DAHA NE ZAMANA KADAR!!!!!

  8. user
    Cemil 02-07-2017 06:33

    Peki 25 milyar dolar harcadık diyor c.b ... Ozaman ya bu rakam yalan... Yada siz yalancısınız. Para verilmiyorsa bu hesap neyin nesi. Kedi ciğer meselesi. Hadi biraz hesap yapın yalanciyi bulun.

  9. user
    Hatice 04-06-2017 11:20

    Çadır versin erzak vetsin tabiki insani yardm ama unuversteye niye aliniyor is terleri acmaya denen izin veriliyor antajyada uzun carsida her be dukanın ücu suriyeku yazj günah hajklar elden alınıyo gwnede allah yardm etsin herkese

  10. user
    Fatih KARAKAYA 16-05-2017 20:53

    Avrupa ya giden zengin Turkler de her halde ayni goruluyordur!!! Calismaz gezer tozar, Fransiz Alman da devlet baktigini sanir! 1200 Tl * 3 milyon = 3 milyar 600 milyon aylik X 12 = senelik 43 milyar!!!! Azicik mantik! Calisan suriyelileri gormezler, yapmak istemediginiz pis isleri uc kurusa suriyelilere yaptiriyoruz! Snaki universiteler suriyeli dolu! Hepsi sakir sakir turkce konusuyor yuksek muhendis de!

  11. user
    Nakis 16-05-2017 14:32

    Ulan siz ne ara bu kadar insafsiz oldunuz be! İnsan oldugunuzu haturlayin azicik da olsa. Bir hayvan gibi dusunuyor ve yasiyorsunuz! Suriyeli de suriyeli! Ulan senin hic gozunun onunde ailen olduruldu mu ha? Siz aci nedir zulum nedur bilmez musiniz? Heyhat!! Zulum duydumu dinine milletine irkina bakmadan kosan ecdadin, ama suriyeliiii diye hor goren torunlari olduk vallahi yazik billahi yazik! Allah her kelimenizin hesabini soracak.

  12. user
    Gökhan 16-05-2017 08:32

    Devlet 1300-lira veriyor diyene de hakaret etmemek lazım şimdi. Devletimiz Büyüktür verir tabi. bi suriyeli 100-tl adam ve kadın ve 11 çocukları varsa? = 1300-Tl. Yada adam 13 ay bekleyip topluca harcadıysa bi seferde parasını ne yapar 1300-tl. bunu görende yayarsa köpürür olur yayık ayran. içinede kendi düşerse olur cacık.

  13. user
    Eyvah 16-05-2017 05:30

    Arkadaslar her arapça konuşan suriyeli değil ki biliyoruz ki zengin araplarda var ülkemizde. Vatan haini dedikleriniz ümmet için muhacirdir.. Elbette her insan bir olmadığı gibi her turkiyeli birbirine benzemedigi gibi suriyelilerin hepsi de aynı değil. Bazen haini de çıkar. Ama biz mazlumdan yana olacağız. Genelleme yapmayın lütfen. Ben nice istanbulda çok zor şartlar altında yaşayan suriyelileri biliyorum gittim bizzat yaşadıkları ortamı gördüm devlet bir yardım da bulunsa bu şartlarda yasamazdilar. Maddi durumu iyi olanlar ya daha önceden gelmiştir ya iyi bir iş bulmuştur ya da başka bir devlettendir. Güzel bakalım güzel görelim.. hakkını verirsek Ensar olma şerefine nail oluruz.

  14. user
    Murat ışık 15-05-2017 23:23

    Bu iftirayı atanların çoğu 15 temmuzada benzin istasyonlarına marketlere bankamatiklere koşan GEZİzekalılardır. Hala algı peşindeler neyse ne demişler it ürür kervan yürür durmak yok yola devam..

  15. user
    Henry 07-05-2017 21:44

    Istanbula gelecegine memleketinde yasasaydin bizde sizden cekiyoruz

  16. user
    İsmail 03-04-2017 04:40

    Verilen para 100 tl. Boş konuşmayın . Devlet 1300 tl yi nasıl versin . Her gördüğünüz arabi suriyeli zannediyorsunuz . Sizin heralde hic birikmiş paranız yok kenarda.

  17. user
    Ertuğrul 12-03-2017 05:47

    Şimdi bu dedi ya bu tür iftira atanlar şerefsiz namussuz diye şimdi benim gözümde kendine dedi bu kadar hakareti sureyeli kadınlar gözümün önünde market den alış veriş yaptı aldığı da ne yuzlira sı girdiği market de ucuz market değil nasıl oluyor bu sadece kamptaki lere veriyor larmis ben bu kadar da yalan görmedim

  18. user
    Abdullah 11-03-2017 19:58

    postaneden her ay aylık alan suriyeliler,devlet hastanelerinde beleş muayene olanlar(ben şhasen borcum var diye olamıyorum)..yapılan gıda,giyecek,kömür,odun,eğitim,şu an bilmiyorum ama ilk geldiklerinde kişi başı nakit yapılan yardım vb.. hepsimi yalan buna yalan diyen varsa gelsin ben ispatlarım boş atar yapmasın kimse. yazık kendi vatandaşımızdan alıp vatan hainlerine(kadınlar ve çocuklar hariç, hani ortalıkta şu saçlarıını jöleleyip gezen delikanlılar varya) para veriyoruz

  19. user
    Okumuş cahil 10-03-2017 14:09

    İstanbulda gördüğü bütün arapları Suriyeli sanan vatandaş, turizmin şu ölü devresinde arap turistler ekonomiye ilaç gibi geldi

  20. user
    Huseyin 10-03-2017 08:36

    Verilmiyomu bunlara herturlu weriliyo ben inanmiyorum kim ne derse desin maas tabikide weriliyo cunki suriyeli gencler sabah aksam ostanbulun her yerini gezerken ben 8 yil oldu istanbula ayak basali istanbulun gezecek hic bir yerine gidemedim nneden ew is is ew cunki kisitli hayatimiz war suriyeliler nasil yapiyo aksama kadar geziyolar nerden geliyo bu yedikleri ictikleri yada nerden buluyolar bu paraya anlami yoru.